Vreau comisioane corecte de Black Friday 2015

Ca orice afiliat, aștept cu nerăbdare Black Friday 2015. Evenimentul preluat de la americani, spală bine creierele românilor, care au prins gustul cumpărăturilor online. Ca orice alt eveniment importat, conceptul s-a păstrat, a fost însă implementat românește. Nu mă credeți? Iată câteva exemple:

Prețuri mărite cu puțin mai mult de o lună înainte de Black Friday 2015:

laptop-pret-mare

sursa www.price.ro

Din 23 de magazine care vând respectivul laptop, 20 dintre ele au crescut prețul peste 5000 lei. Doar 3 dintre ele mai au prețul 4299 lei. Facem pariu că o să coste 4299 lei de Black Friday?

laptop-pret-mare2

sursa www.price.ro

Din 24 de magazine, doar unul are prețul 6169 lei. Restul de 24 afișează un preț între 7000 și 7900 lei. Cât credeți că va avea prețul de Black Friday?

Acestea au fost doar 2 cazuri extreme. Sunt o mulțime de alte produse care au prețurile mărite cu 10-15% în ultima săptămână.

Nu spun că toate magazinele măresc prețurile înainte de Black Friday, dar cred că procentul celor care nu o fac este din ce în ce mai mic. De aceea, nouă afiliaților, ni se pare foarte jenant ca magazinele online să scadă din valoarea comisioanelor noastre. Într-un astfel de moment, magazinele ar trebui să mărească bugetele de marketing, pentru toate canalele.

Nu trebuie să vindeți ultimul model de iPad sau Ultrabook la jumătate din preț. Nimeni nu se așteaptă la așa ceva! Un laptop sau o tabletă pe care se pune praful de la începutul anului o puteți pune la un preț decent. Chiar și sub prețul de achiziție. Da, da, nu ridicați așa sprâncenele. Verificați O.G. nr. 99/2000 cu toate actualizările apărute (sunt unele chiar din 2015). Știu, e ceva lume de mobilizat pentru alegerea produselor, întocmirea documentelor și tot ce mai este necesar, dar pentru asta aveți oameni deștepți în companie. Nu trebuie să fie 100 de produse, găsiți câteva produse „vedetă” pe care să le promovați intens și pe lângă acestea, cu siguranță vor mai apărea și vânzări pentru produse „normale”.

Știu, e mai simplu să modific un procent în 2Parale sau în Profitshare și gata economia. Din păcate, rețele de afiliere văd că protejează afiliații de astfel de practici nu tocmai echitabile, decât în parte.

Citez din Termenii și Condițiile Profitshare:

„8.3. Advertiserii pot modifica în orice moment valoarea Comisioanelor, politicile de bonusare, conditiile cu privire la Mediile online si Modalităţile de promovare acceptate precum si eventualele condiţionări şi restricţii suplimentare. Continuarea Promovării online in beneficiul acestor Advertiseri implică acceptarea modificărilor de către Afiliat.” – sursa http://profitshare.ro/terms

Deci, cam 0 (zero) protecție pentru Afiliați …

Citez din Termenii și Condițiile 2Parale:

„s. Sa modifice in minus valoarea comisionului campaniei doar cu un preaviz acordat Afiliatilor egal cu perioada de recurenta a campaniei, dar nu mai mare de 30 de zile si nu mai mic de 7 zile.” sursa https://www.2parale.ro/terms

Asta înseamnă teoretic că, de pe 27 octombrie vor începe să curgă mesajele de modificarea a recurenței/comisionului.

Sper însă ca acestea să fie cât mai puține. Înțeleg că scopul unei firme este de a realiza profit, dar nu căutați acest profit în scăderea comisioanelor pentru afiliați. Găsiți soluții pentru a reducere comisioane doar pentru produsele vândute în minus, cereți prețuri speciale de la furnizori, realizați parteneriate cu afiliații performanți etc.

Update: Sunt sigur că eu sunt doar o gură în marea mulțime de afiliați și că magazinele speră să fie puțini afiliați care gîndesc ca mine. Statisticile de ieri:

comisioane afiliere

Comisioane afiliere de ieri

Dar dacă pe mine nu mă luați în seamă, poate ascultați vorbele unui super afiliat, care a fost apoi affiliate manager pentru o mulțime de alte firme și acum este nr. 1 ca Advertiser pe nișa fashion, Șerban Cristian. Eu zic că ați avea ceva de învățat de la el.

Alte articole despre Black Friday 2015 și afiliere:

  • Dragoș – Vreau comisioane intregi de Black Friday 2015
  • Marius – Și iar despre Black Friday. O stiți p-aia cu prețurile mărite?!
  • Radu – Încă o lună până la Black Friday 2015 – 20 noiembrie
  • Andrei – Cum va fi Black Friday 2015 în afiliere

9 păreri la “Vreau comisioane corecte de Black Friday 2015

  1. Andreea

    Cam asa arata orice Black Friday din fiecare an. Preturile sunt propulsate enorm de mult, reducerile ajung de obicei la pretul initial al lor, uneori cu cateva procente mai scazut si asta pentru a exista certitudinea ca oamenii se bucura de produsele lor. Am mai observat anul trecut la un magazin online de imbracaminte o chestie foarte ciudata. Oamenii puteau sa voteze 1 produs de pe site pe care il voiau la reducere de 90% sau cam asa. Cu cateva zeci de minute inainte de pornirea reducerilor, se faceau „calculele” si erau alese 3 produse care erau reduse. Ei bine, eu unul am vazut acolo afisate cele mai urate dintre ele si ma indoiesc de faptul ca oamenii ar fi votat asa ceva. De atunci am renuntat sa cred ca acest Black Friday o sa fie ceva special. E doar o zi obisnuita.

  2. Bogdan Cojocaru Autor articol

    N-am dat exemple pe fashion, dar cu siguranță și acolo găsim o mulțime de produse reduse doar de dragul de a fi reduse. Avantajul nișei fashion este că nu este așa ușor de comparat prețurile la produse. Doamnele și domnișoarele care urmăresc produsele preferate, sigur vor observa dacă reducerea este reală sau nu.

  3. Marius

    Merci de link. Eu, de vreo 2 ani de zile, nu mai promovez Black Friday. Nu merita sa iau 0.66% procent dintr-o vanzare. Pe langa asta, daca luam in calcul si PPC-ul ne ducem spre 0.

  4. cKy

    Mulțam de menționare. Scriam în acel articol că ar fi bine să ne ducem pe fashion sau jucarii de BF, uite că azi au scazut si pe jucarii:

  5. Bogdan Cojocaru Autor articol

    Eu înțeleg și firmele. Îți dau ție 7% + 2,45% la 2parale (Nu stiu comisioanele in Profitshare). De la 9,45% ajung la 4,05%. Este o diferență de 5,4%, care pentru unele firme reprezintă chiar profitul. Eu sper să găsească alte metode de a recupera acel procent pe care-l economisesc din reducerea comisioanelor.

  6. Razvan

    Cu totii dorim asta 🙂

    Sper ca anul acesta sa avem comisioane corecte.

  7. cristian

    Eu pariez pe alte nise, anul trecut s-au facut multi bani in afara electro/it si afiliatii de volum au observat. De ce sa mergi pe it la 1% cand poti fashion sau cosmetice la 15%? Plus ca e mai mult „spatiu” de promovare disponibil ( sau mai ieftin ). In 2014 am facut afiliere pe o singura campanie ( cosmetice ) si am incasat 80.000 lei. As zice ca a fost o minima bataie de cap, toata lumea visa laptopuri si televizoare 🙂

  8. cKy

    Nu există procent pierdut în favoarea ta. Pentru că, cum ai făcut și tu analogia. Ei cresc și scad prețurile încât să iasă iar la prețul de dump și adaos. Deci e același lucru ca în oricare altă zi.

    Însă ei mizează maxim pe faptul că BF este la nivel de PR ceva important și că românul va intra să cumpere doar prin reclama lor la tv, uită însă că cele mai dese și mai mari achiziții se fac prin afiliere.

  9. Ionut Popa

    Cat timp magazinul isi face calculele corect si iese pe plus la fiecare vanzare, ar trebui sa fie un avantaj pentru ei sa aiba vanzari in plus, chiar daca profitul per vanzare va fi mai mic.

    Nu cred ca e imposibil sa faca asta de Black Friday, pentru ca in costul unei vanzari realizate prin afiliere nu intra si costul de marketing, pentru ca acela este suportat de afiliat. Gresesc cand zic asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.