La mulţi ani, Blogal Initiative!

La prima campanie organizata de Blogal Initiative nu am participat. Nu aveam încă un blog dar urmăream mulţimea de tweet-uri cu #REFINANTARE şi mă minunam câtă lume participă. După ce am văzut premiile, am înteles imediat şi de ce. 1500 de euro, 2 iPad-uri 16 G şi 8 telefoane HTC sunt printre cele mai mari premii văzute la o campanie pentru bloggeri. Faptul că se adresa oricarui deţinator de blog, indiferent de trafic, influenţă sau mai ştiu eu ce, a făcut din această primă campanie un succes răsunător.

Mi-a părut foarte rău că nu am participat. De vreo 2 ani ajutam la partea tehnica a blogului surorii mele şi ştiam ce înseamnă worpress, plugin-uri, theme şi toate cele. Văzând prima campania Quickmobile.ro (care avea ca premiu cel mare un laptop Samsung Chrome) am decis că e timpul să încep şi eu să scriu pe blog. Primul articol l-am scris pe 1 august 2011 iar următorul a fost chiar pentru campania Quickmobile. Am avut o idee cu un filmuleţ, dar din cauza timpului foarte scurt de care am dispus pentru a-l realiza, am făcut doar o prezentare în Power Point pe care mai apoi am transformat-o în filmuleţ. Am căutat laptop-urile de prin „garaj” şi apoi am mers să stresez animalele pe care le-am găsit prin ogradă. Unele au fost mai cooperante … de unele m-am apropiat mai greu, dar până la urmă am reuşit să le fotografiez. Am făcut slide-urile, am editat fotografiile şi am pus o melodie de fundal cu un beat realizat de mine pentru un proiect mai vechi. Am dat zor până seara târziu ca să termin la timp şi pe la ora 23:00 am trimis mail-ul cu articolul meu. Nu mă aşteptam să câştig premiul cel mare … dar mă gândeam că HDD-ul de la locul III tot îl merit. Dezamăgirea a fost mare când s-au afişat câştigătorii şi nu am luat nimic, dar după ce am văzut munca pe care au depus-o câştigătorii mi-am dat seama că trebuie să muncesc mai mult dacă vreau să câştig.

Mi-am dat seama că mai am multe de învăţat şi când am văzut că se organizează un #phblogmeet am zis că trebuie neapărat să particip. Când am văzut că avem şi un invitat de talie mondială, participarea trebuia să fie obligatorie. Chinezu a venit, a vorbit deschis cu toată lumea şi ne-a făcut să ne simţim bine. Eu am stat cuminte în banca mea şi am ascultat. Nu cunoşteam pe nimeni şi nu prea am interacţionat. Mi-am dat însă seama că treaba asta cu blogul este una cât se poate de serioasă pentru alţii şi trebuie să-i acord mai mult timp.

Au urmat diverse articole pe blog şi mi-am încercat apoi iar norocul la campania Azerty. De data asta m-am implicat mai mult şi am scos de la naftalină documentele ajutătoare. Am pus suflet în scriere articolului şi am apelat la o latură mai emoţională pentru a impresiona cititorii şi juriul. Când s-au anunţat câştigătorii am sărit în sus de bucurie! Era abia a doua campanie la care participam şi deja câştigam premiul întâi la una dintre ele. Netbook-ul Toshiba NB500 este o mică bijuterie şi soţia îl adoră. Câştigarea acestei campanii mi-a ridicat moralul şi m-a făcut să vreau mai multe premii.

Următoare campanie la care am participat, a fost pentru LET`S DO IT, ROMANIA! SI HP . Din nou am avut o idee pentru un filmuleţ … care nu s-a materializat. Făcând însă multe fotografii, am surprins una care a făcut restul articolului. Juriul a apreciat relatarea mea şi am primit un multifuncţional HP B210 aferent premiul pentru locul 2. Deja simţeam că prind aripi. La 2 din 3 campanii la care am participat, am câştigat ceva.

Am participat apoi cu un articol mult prea glumeţ la campania Revista BIZ şi după cum era de aşteptat … nu am câştigat nimic. N-am primit nici abonamentul la revistă … aşa cum s-a anunţat, dar nu a fost nici o problemă. Oricum eu citesc revista on-line. Mai salvez nişte copaci.

A urmat apoi campania Coriolan, o campanie în care eu mi-am pus multe speranţe. Articolul scris de mine a avut peste 1000 de cuvinte scrise din toată inima. Chiar îmi făceam speranţe mari că îi voi putea oferii soţiei un inel de aut de18K. Din păcate am câştigat doar un premiu de consolare, un voucher de 100 Ron (pe care nu l-am folosit nici până acum). Am învăţat însă că nu este deajuns un singur articol excelent. A câştigat cineva cu 3 articole scrise pentru campanie.

Am participat apoi la prima campanie localizată pentru prahoveni. Am fost evenimentul „Testează-ne! Pasiunea pentru gust e în natura noastra!” organizat de Knorr şi am scris un articol delicios. Din păcate Dragoş a fost norocosul câştigător al premiului de 100 de euro.

Lupta cu alţi 136 de bloggeri pentru campania Vodafone a fost foarte grea. Premiul de 1000 de euro a fost râvnit de foarte mulţi. Roxana a avut inspiraţie mai multă şi ne-a luat premiul de sub nas.

După inceputul foarte bun, a venit o perioadă în care nu am mai câştigat nimic. N-am renunţat însă, şi la campania F64.ro unde m-am întrecut cu doar 63 de bloggeri, am reuşit să iau 100 Euro, echivelentul locului 2. Simţeam cum îmi recapăt puterile 🙂

La campanie Evomag, articolul meu n-a valorat nici măcar un stick de 4 Gb 🙁 dar nu m-am descurajat nici când la campania Rca ieftin am luat doar menţiune, adică 100 lei :).

La campania Bitdefender am reuşit să câştig una dintre cele 5 licenţe puse la bătaie (în valoare de 94,3 Euro) iar la cea organizată de TEATRUL MASCA , un pachet de cărţi, 2 DVD-uri şi o invitaţie dublă la orice spectacol (sper să mai reuşesc să revendit acest premiu)

A urmat apoi campania WWF GARANTI la care mi-am pus imaginaţia la treabă şi a ieşit o mică povestioară care mi-a adus locul 2, adică 100 de euro.

La campania Romtelecom pe judeţe nu prea am avut noroc. Nici la Elanko nu am avut succes. A urmat apoi campania Asiguraridiverse.ro la care am muncit la 2 articole de mi-au sărit ochii din cap. Efortul a meritat însă şi am câştigat marele premiu, o asigurare facultativa locuinta/CASCO in limita a 400 euro si un salt bungee jumping la Rasnov (350 lei saltul + 150 lei cheltuieli de deplasare). Cel mai valoros premiu de până acum.

Articolul despre Spania nu prea a avut succes în ochii juriului de la F64 la noua campanie de Valentine’s Day şi nici echipa #london4 nu prea a fost încântată de recomandările mele.

A treia campania Elanko a fost în sfârşit cu noroc şi pentru mine. Articolul meu a primit premiul al doilea, adică un aspirator Singer.

Am scris cu întârziere despre Legea apei … şi nu am mai prins un interviu pe blogul chinezului iar articolul meu despre cum am salvat omenirea nu a fost demn de un premiu în campania Elefant. Un articol scris de mama şi periat de mine a reuşit însă să câştige locul al doilea în campania Christian Tour, astfel că voucher-ul de 200 de euro tocmai a fost utilizat într-o mică vacanţă.

Articolele pentru campania Autovit nu au deloc succes. Articolul meu imens pentru campania Atria nu a impresionat , dar am primit o reducere de 15% pentru o comandă de la ei de pe site.

Cea mai recentă campania F64.ro mi-a adus un voucher de 100 de euro cu un articol despre Aparatele foto pentru copii.

Au mai fost şi alte campanii desfăşurate prin Blogal Initiative, însă timpul, inspiraţia, lenea au fost factori nocivi în procesul de creaţie şi am mai lăsat şi pe alţii să câştige 🙂 . Am vrut să trag linie şi să adun câştigurile dar mi-am dat seama că e mult mai simplu de calculat. Câştigurile materiale sunt mici în comparaţie cu mulţimea de prieteni noi pe care i-am descoperit. Prieteni cu care am fost la primul meu #photowalk , prieteni pentru care am organizat prima cupă la biliard din oraş , prieteni pe care i-am scos la un #PHBaschetMeet, prieteni cu care am strâns jucării pentru casele de copii, prieteni cu care mi-am împărtăşit bucuriile vieţii.

Dacă la început blogul era doar o modalitate de a participa la campaniile Blogal Initiative, într-un an a devenit o pasiune de care mă voi lăsa cu greu. Mulţumesc domnului Cristian China-Birta pentru inspiraţie, mulţumesc Blogal Initiative pentru oportunităţile oferite , mulţumesc companiilor care au încredere în bloggeri, mulţumesc colegilor de blogosPHeră pentru susţinere, mulţumesc cititorilor mei pentru răbdare! La mulţi ani, Blogal Initiative!

L.E. Tocmai am câştigat un voucher pentru cursul de conducere defensivă la şcoala lui TITI Aur la campania clientul misterios, Michelin.

9 păreri la “La mulţi ani, Blogal Initiative!

  1. Haotik

    Asta e un articol care te face sa te bagi la campaniile Blogal Initiative. Frumos scris. Felicitari.

  2. Pingback: Expert in campanii: Bogdan Cojo!

  3. vienela

    Eu mi-am pierdut increderea relativ repede si am renuntat sa ma particip, dupa trei luni in care am asteptat papucii de blogger. Participasem la vreo trei campanii pana atunci.
    Felicitari pentru multitudinea de premii castigate!!!
    PS: Cartea am trimis-o unei fete din Botosani, la indemnul Ioanei Furtuna.

  4. bogdan Autor articol

    Campania cu papucii a fost destul de ciudată. Eu n-am participat la ea.
    Eu zic să mai încerci să participi, juriul fiecărei campanii este destul de diferit … poate ai noroc la un moment dat.
    Bine că a plecat cartea de la noi … să nu zică cei din grupul ALL că am capturat „Sacramentul” 🙂

  5. Antonia

    Sincera sa fiu, acum aud pentru prima data de blogal initiative. Se face periodic sau?

  6. Pavel Struna

    felicitari pt premii…am auzit si eu de aceste campanii dar nu am participat niciodata.
    am avut prieteni care s-au inscris.nu mi sau parut ‘pe bune’ sa zic asa

  7. bogdan Autor articol

    Sunt campanii noi în fiecare lună. Întră la ei pe site şi vezi campaniile în desfăşurare în parta din stânga.

  8. Pingback: Retrospectiva saptamanii in blogosfera prahoveana [25] | Haotik.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.