Viena in 2 ore

Cu riscul sa transform blogul intr-unul de turism, va voi povesti despre inca una din calatoriile mele din vacanta. Am avut parte de o mini excursie foarte frumoasa si scurta pana la Viena. N-a fost nimic planuit. Cu o seara inaintea zborului spre Danemarca, am vazut ca avem cam mult timp de pierdut cu escala si ne-am hotarat sa vizitam orasul. Aeroportul este foarte aproape de centru, la numai 20 de minute cu autobuzul. Masinile sunt la fiecare jumatate de ora, iar pretul unei calatorii dus-intors este de 12 euro.

Ajunsi in oras, cu ajutorul ghidului de buzunar, am dat de Catedrala Stephansdom. O cladire in stil gotic, foarte inalta si foarte impresionanta. Am urcat 343 de trepte pana in turnul de Nord (3.5 euro intrarea), dar acolo sus am avut o mare dezamagire. Turnul nu era unul deschis, cu balcon, asa cum ne-am inchipuit noi, ci avea doar niste ferestre cu gratii. Privelistea este superba, dar totusi nu te poti bucura de ea din plin. Langa catedrala era un sir intreg de trasuri cu cai ce astepta turisti dornici de o plimbare. Am vazut Opera de stat, pe dinafara doar, ceasul Anker, am inconjurat si Palatul Hofburg, in preajma caruia se afla un parc tare dragut, unde lumea lenevea pe iarba la soare. Mi-a placut mult orasul, strazile, cafenelele, fantanile, cladirile. Toate sunt foarte impresionante. Nu stiam mai nimic despre oras decat ca aici poti gasi faimosul tort Sacher. L-am incercat la prima cafenea care ne-a intrat in cale, dar acasa am aflat ca reteta originala nu se gaseste decat in anumite locatii. Ei a fost foarte bun si acela pe care l-am gustat, asa neoriginal cum era.

Timpul a trecut repede si nu am apucat sa vedem nici Palatul Schönbrunn, nici Hunderwasserhaus, dar la urmatoarea calatorie le vom trece pe lista cu siguranta. Am auzit ca in preajma Craciunului orasul arata minunat, deci poate data viitoare o sa-l vizitam iarna.

13 păreri la “Viena in 2 ore

1. Beatrice

Am fost la Viena in 2008. Am stat doar vreo 2 ore asteptand avionul. Nu-mi mai venea sa plec, strazile largi, cladirile vechi, parcurile, tramvaiele, calutii… Dumarea si podurile peste Dunare. De vis! M-am uitat la pozele tale si vad ca ai surprins tot ce e mai frumos la Viena!

2. Ema

Parca as merge si eu asa, suna bine, dar deh, drumul pana la granita cu Ungaria e pentru cei cu nervii tari!

3. Iulian Lita

foarte frumoasa Viena… pacat ca ati stat doar 2 ore… acolo nici 2 zile nu-ti ajung… noi am incercat sa facem cat mai multe intr-o zi intreagga si cateva ore din a 2-a zi, dar tot ne-au mai ramas chestii de vizitat.. poate la iarna mai dam o fuga:D

4. cristina

Pentru Viena mi-ar trebui cel putin 2 saptamani. Sunt multe locuri superbe, iar orasul arata de vis indiferent de anotimp 🙂

5. Oana

Am fost in mai la Viena, la o conferinta am facut 2 ore in autocar un tur al orasului si apoi la Palatul Schönbrunn, dar o zi nu a fost suficient, este imens, si ai mullte de vazut, se vede ca a fost capitala unui imperiu

6. Casian Roman

Nu iti transformi blogul in unul turistic. Este frumos sa impartasesti impresii din calatorii. Asta cred ca este una din marile placeri ale vietii. Cel putin pentru mine, stiu ca este. Am vizitat si eu Viea si mi s-a parut minunata!

7. RCA Ieftin

De foarte mult timp imi doresc sa ajung in Viena dar niciodata nu am avut timp sa opresc cand am fost in calatorii , iti multumesc ca impartasesti aceste calatorii cu noi deoarece acum m-ai facut foarte curios si cred ca anul viitor prin ianuarie o sa dau o fuga pana acolo .

8. Busuioc Florin

Mai bine sa fie o perioada scurta de timp si sa revi din nou decat sa stai prea mult si sa te plictisesti.