Ce (mai) înseamnă succesul la școală – Lansare carte Ștefan Alexandrescu

Sper că nu v-am plictisit cu atâta articole despre școală și învățământ. Din păcate, este o problemă tot mai greu de rezolvat în România. Se pare că încă nu reușește nimeni să găsească o soluție pentru direcția greștită spre care alunecă școala românească în general.

Nu-l cunosc personal pe Ștefan Alexandrescu. Ne-am duelat în articole cu ocazia unui concurs Blogal Iniative despre educație si învățământ. Acum mai bine de un an, articolul meu a ieșit câștigător. De atunci am intrat din când în când pe blogurile lui Ștefan. Pe principalul său blog, discerne.wordpress.com scrie despre „dezvoltare personală și profesională, dezvoltare organizaţională, auto-optimizare, creştere, evoluţie, îmbunătăţire.”

Iată că după o muncă susținută, Ștefan Alexandrescu a reușit să mai publice un volum, intitulat „Ce (mai) înseamnă succesul la școală”. Iată ce își propune cartea, conform autorului:

  • Cum reacţionezi atunci când eşti respins într-un sistem? Cum se creează un sistem într-un alt sistem?

  • Ce înseamnă astăzi succesul la şcoală şi cât va mai valora acesta mâine?Care sunt criteriile şi valorile în funcţie de care noi şi societatea alegem să definim succesul?

  • Care sunt premisele comunicării între generaţii?

  • Care este viitorul comunicării emoţionale între adolescenţii şi tinerii de azi?

  • Care este impactul pe care tehnologia îl are asupra modului în care gândeşte generaţia Z (cei născuţi între 1994-2005)?

  • Cum putem, fiecare din noi, să avem parte de o educaţie mai bună?

Cartea poate fi comandată direct pe site-ul autorului. Eu am avut plăcerea să răsfoiesc cartea înainte de lansarea oficială. În prima partea, cartea este presărată cu istorisiri mai mult sau mai puțin amuzante din anii de școală ai autorului. Citindu-le, imediat începi să faci conexiuni și să-ți dai seama că și tu ai trecut prin aceste mici povestioare. Poate unele chiar ți-au marcat deciziile importante din viață, dar nu ți-ai dat seama de acest lucru. Parcă te și vezi în liceu, cum încercai să răzbați printre atâtea „probleme” importante de rezolvat. Multe sunt probleme vechi ale sistemului nostru educațional, probleme care nici în ziua de astăzi nu sunt lămurite, precum meditațiile, olimpiadele, cluburile etc.

Secțiunea III, intitulată „Conu Admin față cu reacțiunea sau despre empatie, v. 2.0” oferă o scurtă încursiune în ceea ce înseamnă era digitală și cum se împletește această cu realitățile adolescenților. Despre cum informatizarea modifică sistemul de învățământ și cum percep adolescenții acestă eră digitală. Tocmai am citit un articol care anunța că elevii findlandezi nu vor mai învăța să scrie de mână, lecțiile fiind înlocuite cu cele de tastat. (sursa). Totul se transformă, trebuie să ne adaptăm la realitățile vieții cotidinene. Tinerii și adolescenții se acomodeaza mult mai ușor și mai rapid la astfel de schimbări.

Secțiunea „Alternative” vine cu propuneri concrete de îmbunătățire a programelor, metodelor de evaluare sau predare. Propunerile sunt pertinente și sunt sigur că dacă s-ar dori acest lucru, s-ar putea pune în aplicare. În acestă secțiune apare integral și articolul meu „Bunul cel mai de preţ al unei ţări„, câștigătorului premiului întâi la concursul Blogal Initiativem (pag. 223).

Ce mai înseamnă succesul la şcoală de Ştefan Alexandrescu

Ce (mai) înseamnă succesul la școală” este o carte pentru toată lumea. Fie că ești elev, părinte sau viitor părinte, te vei regăsii cu siguranță printre istorisirile întinse pe vreo 350 de pagini. Cartea are menirea să te pună pe gânduri și să reflectezi asupra propriei deveniri. Să te gândești ce greșeli ai făcut și cum le-ai putea îndrepta, cum te-ai putea împlica activ în dezvoltarea armonioasă a ta sau a copiilor tăi. Persoanele care activează în sistemul de învățământ, au ocazia încă o dată să intre în mintea adolescenților pe care-i formează și să încerce să-i înțeleagă mai bine.

În încheiere, vreau să redau câteva cuvinte ale autorului: „Ce (mai) înseamnă succesul la școală” oferă în mod direct, în primul rând avertismente. Am publicat-o pentru a scoate în evidență un tablou general, o stare de fapt. Problemele descrise aici se amplifică de la generație la generație, nu neapărat din cauza dezvoltării tehnologice, ci din cauza regresului mental, din cauza unei proaste pregătiri educaționale, din cauza distrugeii reperelor discernământului.”

Și pentru a-ți răsplăti răbdarea de a parcurge acest articol, am pentru tine un exemplar al cărții, pe care-l voi face cadou celui care îmi va argumenta într-un mod cât mai interesant de ce și-ar dori să citească aceasta carte. Poate fi un comentariu, un articol pe blogul propriu, un email etc. Voi face alegerea și voi publica câștigătorul pe 6 decembrie.

4 păreri la “Ce (mai) înseamnă succesul la școală – Lansare carte Ștefan Alexandrescu

  1. Pingback: Prezentarea cărţii “Ce (mai) înseamnă succesul la şcoală”, de Ştefan Alexandrescu | DISCERNE

  2. Pingback: În curând: Ce (mai) înseamnă succesul la şcoală, de Ştefan Alexandrescu | DISCERNE

  3. Pingback: Bianca Ionel - Acorduri din suflet

  4. Pingback: Lansare la Iaşi: Ce (mai) înseamnă succesul la şcoală de Ştefan Alexandrescu Invitaţi: Teodora Tompea şi Anamaria Ghiban | DISCERNE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.